OFERTA PRACY
08 września 2023PRACA! PRACA! PRACA! PRACA!
Centrum Usług Społecznych w Kluczach, ul. Zawierciańska 16, 32-310 Klucze zatrudni pracownika na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY
Rodzaj zatrudnienia:
Umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, na zastępstwo.
Przewidywany termin zatrudnienia:
Niezwłocznie po spełnieniu warunków formalnych i rozmowie kwalifikacyjnej.
Wymagania niezbędne:
Obywatelstwo polskie, państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.
Wykształcenie:
wyższe – kierunek/specjalność określa art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm..).
O stanowisko może ubiegać się osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków, tj:
– posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
– ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,
– do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
– ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z wyżej wymienionych kierunków.
Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
Niekaralność za przestępstwo umyślne oraz przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
Nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
– Mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej lub w jednostkach podległych (min. 1 rok na stanowisku pracownika socjalnego lub w pomocy społecznej).
– Znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, instrukcji kancelaryjnej, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz innych przepisów prawnych z zakresu pomocy społecznej.
– Znajomość obsługi programu komputerowego OPIEKA.
– Umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych.
– Umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków.
– Zdolności analityczne, organizacyjne i komunikacyjne.
– Odpowiedzialność i dokładność realizacji powierzonych zadań.
– Umiejętność skutecznego komunikowania się i pracy zespołowej, sumienność, rzetelność, samodzielność, dyspozycyjność, kultura osobista, umiejętność radzenia sobie ze stresem, sprawna organizacja pracy.
Uprawnienia:
prawo jazdy kategorii B.
– Stopień specjalizacji zawodowej (nie jest wymagany).
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Przyjmowanie wniosków dotyczących świadczeń z pomocy społecznej.
Realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej, w tym m.in.:
a) Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń z pomocy społecznej, opracowywanie decyzji.
b) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania osób i rodzin ubiegających się o pomoc, w tym wywiadów środowiskowych, o których mowa w art. 103 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
c) Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przyznania określonych świadczeń z pomocy społecznej,
d) Wnioskowanie o udzielenie świadczeń finansowych zgodnie z zapisami ustawy o pomocy społecznej oraz Lokalnej Polityki Świadczeń.
e) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na rzecz innych ośrodków pomocy społecznych, centrów usług społecznych, powiatowych centrów pomocy rodzinie.
Obsługa systemu informatycznego „OPIEKA” w zakresie wprowadzania danych z wywiadów środowiskowych oraz ich bieżącej kontroli i aktualizacji oraz sporządzanie decyzji.
Udzielanie osobom i rodzinom informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych.
Pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa.
Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępcze w szczególności:
a. Prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka z rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej
b. Występowanie do Dyrektora z wnioskiem o przydzielenie asystenta rodziny.
c. Przeprowadzanie wywiadów w trybie art. 11 ust. 1 oraz art. 30 ust. 2 w/w ustawy.
d. Opiniowanie sytuacji rodzin/osób do instytucji zewnętrznych.
Wykorzystywanie różnorodnych form, metod i technik pracy socjalnej dostosowanych do specyfiki odbiorców.
Udzielanie pomocy środowiskom poszkodowanym wskutek klęsk żywiołowych i wypadków losowych.
Realizacja zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym, w szczególności przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych i opiniowanie, na ich podstawie, wniosków w sprawie skierowania do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez centrum integracji społecznej w przypadku osób nie korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej.
Pełnienie dyżurów w Punkcie Interwencji Kryzysowej.
Terminowe i rzetelne sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości
Samokontrola prawidłowości wykonywania powierzonych zadań i wykorzystanie w tym celu superwizji
Organizowanie różnorodnych form pomocy, w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych, odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym.
Stosowanie instrukcji kancelaryjnej.
Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów obowiązujących w ramach realizowanych czynności i zadań.
Wykonywanie innych poleceń przełożonego, o ile dotyczą treści danego stosunku pracy i nie są sprzeczne z prawem.
Wymagane dokumenty:
1. CV z opisem przebiegu pracy zawodowej ( z własnoręcznym podpisem),
2. list motywacyjny ( z własnoręcznym podpisem),
3. kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje i wykształcenie, kursy i szkolenia,
4. kserokopie świadectw pracy, w tym udokumentowane doświadczenie zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni z praw publicznych (z własnoręcznym podpisem),
6. oświadczenie o braku skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe ( z własnoręcznym podpisem),
7. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia ( z własnoręcznym podpisem),
8. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (jeśli dotyczy),
9. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w DOKUMENTACH aplikacyjnych innych niż wymienione w art. 221 § 1k.p. dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury rekrutacji na stanowisko zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a ROZPORZĄDZENIA Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). A w przypadku zatrudnienia wyraża zgodę na przetwarzanie przez Centrum Usług Społecznych w Kluczach danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z ogłoszeniem o pracę na w/w stanowisko, na czas realizacji umowy o pracę, zgodnie z RODO.
Miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
– w Kancelarii Centrum Usług Społecznych w Kluczach, ul. Zawierciańska 16, 32-310 Klucze
– pocztą na adres Centrum, w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Ogłoszenie o pracę na stanowisko pracownika socjalnego”,
– e-mailem (skany dokumentów) na adres cus@gmina-klucze.pl ( z obowiązkiem dostarczenia oryginałów dokumentów na rozmowę kwalifikacyjną),
– przez platformę ePUAP.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z rezygnacją z dalszego udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Centrum Usług Społecznych w Kluczach jest Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Kluczach, ul. Zawierciańska 16,
32-310 Klucze; tel. +48 326428467.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod-cus@gmina-klucze.pl
3. Pana/Pani dane osobowe zawarte w złożonych dokumentach aplikacyjnych będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO w celu związanym z prowadzeniem postępowania konkursowego na stanowisko pracownik socjalny w Centrum Usług Społecznych w Kluczach, co jest obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów prawnych regulujących ww. kwestie. Ponadto Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
6. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
– dostępu do danych osobowych oraz ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
– wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
7. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.
8. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, jest warunkiem uczestnictwa w postępowaniu konkursowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do podania danych osobowych wymaganych przepisami prawa, konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości uczestnictwa w postępowaniu konkursowym na stanowisko pracownik socjalny w Centrum Usług Społecznych w Kluczach. Natomiast w przypadku zamieszczenia w dokumentach aplikacyjnych dodatkowych danych, innych niż wymagane przepisami prawa, przetwarzamy je na podstawie Pani/Pana zgody.
9. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
10. Do kwestii nieuregulowanych w niniejszej klauzuli mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Więcej informacji pod nr tel. 32 642 84 67 wew. 35
